Räknar stjärnor

Publicerad 2018-02-01 12:37:30 i Min värld,

Idag är en bra dag. Och det är enbart för att jag valt att det ska va det. Jag har inget speciellt som väntar på mig där hemma, kanske en dusch. Men jag är glad nu, så jag bestämmer mig för att det ska fortsätta. Ibland tror jag det är det enda sättet för mig o ha en bra dag. Att när jag väl känner mig glad, mata det, håll det vid liv, va glad. Sen när är det dåligt? 
 
När jag är glad så ler jag av det simplest, att solen skiner på mig, att den där underbara låten börjar spela från min spellista. 
 
Försöker att bara lyssna på låtar som gör mig glad just nu, och det funkar. Tankar på det onda passerar förbi och jag låter dem, men jag stoppar de inte för att älta. 
 
Jag gör så gott jag kan, det är inte mitt fel.
Detta är vad jag ska skriva ner varje dag, tills jag inser att det är sant, och just idag tror jag lite på det. 
 
Jag hoppas ingen annan utsätts för den typen av smärta jag går igenom just nu, men om de gör det så hoppas jag dem, som jag, inser att det kommer passera. Och visst, detta är något jag inser nu när jag är glad. But so what, ju oftare jag inser detta desto oftare kommer jag på det när jag mår piss. 
 
Stay happy today, make it your day. 
 
 
Jag tänker åka hem, duscha, dansa, pyssla, räkna stjärnorna. För varför inte göra nåt som gör mig glad? (:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saturnus XV

Jag, min värld, och alla planeter.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela